avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jaszek z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 11351.14 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.39 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Jaszek.bikestats.pl
Widget Pogodowy
ScreenSaver Forecast by yr.no

Maj, 2013

Na Fiszbułę do Altwarp

Sobota, 4 maja 2013 | Komentarze 6

Przebyte 126.12 km, w czasie 06:37 h, średnio 19.06 km/h, maksymalnie 41.90 km/h, przy temp. 16.0 ºC

Szczecin - Bezrzecze - Wołczkowo - Dobra - Stolec - Dobieszczyn - Hintersee - Ludwigshof - Rieth - Riether Stiege - Warsin - Altwarp Siedlung - Altwarp - Riether Stiege - Rieth - Hintersee - Glashütte - Grünhof - Pampow - Blankensee - Buk - Dobra - Wołczkowo - Bezrzecze - Szczecin

Postanowiłem przypomnieć sobie smak fiszbuły. Wrzuciłem więc propozycję wyjazdu na forum RS. Okazało się, że nie jestem jedynym fanem tego niedostępnego po naszej stronie Odry dania. W kilkuosobowej grupie pognaliśmy do Altwarp, po drodze dyskutując, która wersja ryby w bułce jest najlepsza. Tak jak się spodziewałem, każdy ma inne upodobania, ja do tej pory wciągałem głównie wersję Bismark, ale dzisiaj spróbowałem także opcji na ciepło zwanej jakoś na B, oprócz tego występuje Matias i pewnie jeszcze coś. Która jest najlepsza? Nie dowiesz się, jeśli sam nie spróbujesz każdej.

Długie pisanie to nie moja bajka. Wspaniale, ze szczegółami, opisał wycieczkę poznany podczas tej wyprawy Michał. Ja wrzucam fotki w krótkim opisem ;-)

Wspólna fotka na granicy polsko-niemieckiej

Wcześniej planowałem postój nad Jeziorem Stolsko w Stolcu, niestety Wójt postanowił zmienić moje plany

W Hintersee byliśmy o 11:55 i poczekaliśmy na spóźnialskich do 12:05. Miała być Tunia, ale nie do końca się dogadaliśmy.

Czekając robię kilka fotek

I w drogę, pierwszy przystanek, wieża widokowa w Ludwigshof

A jak Ludwigshof, to wiadomo, koniki

I te drewniane stwory, mam wrażenie, że ciągle się zmieniające

Po drodze w Imbisie przerwa na piwko (informacja dla nieświadomych, w Niemczech można wypić piwko, i to nie jedno, i poruszać się rowerem nie łamiąc przepisów) i kawę...

... oraz ciacho

Nad zalewem, widok na Świnoujście, piękniejsza część grupy

I cała banda

Po drodze zahaczamy o fajną plażę przed Altwarp. Miejscowi chyba nie lubią intruzów, bo tabliczka prowadząca do plaży zniknęła, ale jakoś trafiliśmy.

Błogi odpoczynek

I...

Podczas odpoczynku nawiązuje kontakt z Tunią. Nie zastała nas w Hintersse i jest 6 km od nas. Umawiamy się w miejscu pielgrzymki, w Fisz Budzie.

Tak byłem zajęty pałaszowaniem Fiszbuły, że zrobiłem tylko jedno zdjęcie tematu przewodniego dzisiejszej wycieczki

Port

I cmentarz wojenny. Nikomu nie przyszło do głowy zniszczyś symboli, które w naszym kraju, w wielu miejscach zniknęły.

Powrót z szukaniem skrótu. Udanym. Tunia narzeka, że nikt nie robi jej zdjęć. No to do roboty

Dzisiaj było dużo wspólnych fotek

Niektóre nawet udało się wprawić w ruch

Wracając znowu ciacho i kawa w Imbisie

Tunia chciała zrobić wspólna fotkę na siodłach, ale ekipa uciekła

Wracamy do Hintersee

Tunia wraca samochodem

Jakiś Pan NRD-owskim komarkiem

A my rowerami z wiatrem w plecy ;-)

Ale pić i tak się chce

Pogoda dopisała, miał być wiatr w twarz w drodze do Altwarp, ale jakby go nie było. Humory dopisywały. Rybka smaczna. Mimo trudności odnaleźliśmy się z Tunią. Skrót na prawdę był krótszy. Dzięki za wspólna przygodę!

Na zakupy w Locknitz w Dzień Flagi

Czwartek, 2 maja 2013 | Komentarze 10

Przebyte 72.80 km, w czasie 04:02 h, średnio 18.05 km/h, maksymalnie 51.10 km/h, przy temp. 15.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Bobolin - Schwennenz - Grambow - Ramin - Schmagerow - Löcknitz - Plöwen - Hohenfelde - Grenzdorf - Grambow - Schwennenz - Ladenthin - Warnik - Szczecin

Spontaniczny wypad na zakupy do Löcknitz z grupą zaprzyjaźnionych rowerzystów. Trasa dosyć oklepana, przejechana dziesiątki razy, ale zawsze fajnie się jedzie w miłym towarzystwie. Po drodze przerwa na popas i izotonik. W drodze powrotnej dość mocno dał nam się we znaki wiatr. Zjazd z górki z Warnika do Będargowa cały czas pedałując. Chyba łatwiej byłoby wjeżdżać pod górę.

Dzisiaj Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

Tradycyjnie wspólna fotka na starcie, zepsułem scenariusz, miały być złączone nogi ;-)

Schwennenz (dalej nie znam polskiej nazwy, gdyby ktoś pytał) kończą się powoli tulipany

Widok na Grambow od zakrystii

Widok na Solarkraftwerk Ramin

Zdjęcie dla utrwalenia nazwy Schmagerow, której nie mogę przyswoić

Kościół w Schmagerow, Schma-ge-row,

Misiaczowym skrócikiem ;-)

Bronik miał dzisiaj wenę twórczą, szykuje się wysyp wpisów na blogu

Zakupy zrobione

Można więc pozwiedzać okolice Jeziora Löcknitzer See

A redaktor Bronik znowu w akcji

Pojawiło się trochę błotka

A tu skrócik, na który nie zdecydował się Misiacz, piękna utwardzona leśna dróżka

A później piękna alejka brzozowa z Hohenfelde

Marzenka jest doskonale przygotowana na uczulające działanie brzóz

Dzisiaj flaga w roli głównej

Miło spędzony czas. Tylko wiatr trochę sobie pofolgował. No ale jak flaga ma się pięknie prezentować w swoje święto, to chyba musi wiać ;-)))

Dolina Dolnej Odry zamiast Pochodu Pierwszo-majowego

Środa, 1 maja 2013 | Komentarze 10

Przebyte 125.00 km, w czasie 06:14 h, średnio 20.05 km/h, maksymalnie 45.70 km/h, przy temp. 16.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Będargowo - Warnik - Ladenthin - Nadrensee - Rosow - Neurochlitz - Staffelde - Mescherin - Gartz - Friedrichsthal - Nationalpark Unteres Odertal - Friedrichsthal - Gartz - Mescherin - Staffelde - Pargowo - Kamieniec - Moczyły - Kołbaskowo - Przecław - Rajkowo - Ostoja - Szczecin

Park Narodowy Doliny Dolnej Odry jest miejscem, w którym byłem już kilka razy, i zawsze z przyjemnością wracam. Ponieważ prognoza pogody robiła się coraz lepsza, wrzuciłem propozycje wycieczki na forum RS, z wariantem dotarcia na start pętli w Mescherin samochodem lub rowerem. Ja wybrałem wariant rowerowy, i razem z Anią, Łukaszem i Robertem ruszyliśmy z Jeziorka Słonecznego. Po drodze w Warniku dołączył do nas Bogdan, i w piątkę fajnym tempem dojechaliśmy do Mescherin, gdzie dojechali rowerami i samochodami Beata, Marzena, Tunia, Mirek i dwóch Piotrów a od strony Gryfina dobił Adrian. Po wspólnej fotce ruszyliśmy na podbój Nationalpark Unteres Odertal.

Piękniejsza część ekipy na popasie za Gartz

Trasa po wale przeciwpowodziowym, fragment Szlaku Odra-Nysa

No to rozpoczynamy penetrację Parku Narodowego

Pomimo, że jestem razem z Tunią obok, to Piotrek nam nie ufa i robi sobie zdjęcie samodzielnie ;-)

Adrian objaśnia nam, jak się nazywają kwiaty widoczne na zdjęciu. Pospolity kaczeniec ma piękna nazwę: knieć błotna

Jedyna na dzisiejszej trasie przeszkoda terenowa

Ania pokonuje ją swoją kolarzówką po raz trzeci, specjalnie dla zdjęcia

Dzięki Mirkowi też jestem na zdjęciu :-)

To zdjęcie można zatytułować: behind the scenes, o co chodzi mam nadzieję zobaczyć na blogu Adriana

No to w drogę...

...na popas

I znowu w drogę

My cały czas poruszamy się po niemieckiej stronie. Tutaj widok na Widuchową

W odróżnieniu od naszych budowli hydrotechnicznych, te położone po niemieckiej stronie są w doskonałym stanie

Ruszamy Szlakiem Odra-Nysa w drogę powrotną. Piekne okoliczności przyrody zakłóca papiernia w Schwedt

Ale jak się spojrzy na rozlewisko...

Z Mescherin powrót przez Pargowo, ale bez zjeżdżania na Szlak Bielika. Pogoda była wyśmienita, oczy zostały napasione pięknymi widokami. I jak mniemam, nie jest to ostatnia moja wizyta w tym miejscu.