avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jaszek z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 11351.14 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.39 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Jaszek.bikestats.pl
Widget Pogodowy
ScreenSaver Forecast by yr.no

Marzec, 2013

Przywitanie Wiosny w Trzebieży z doskonaleniem jazdy na śniegu i lodzie

Sobota, 23 marca 2013 | Komentarze 6

Przebyte 70.90 km, w czasie 04:14 h, średnio 16.75 km/h, maksymalnie 29.40 km/h, przy temp. -4.0 ºC

Szczecin - Głębokie - Pilchowo - Tanowo - Droga 27 - Nowa Jasienica - Drogoradz - Trzebież - Karpin - Podbrzezie - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - Szczecin

Na początku wycieczki dała o sobie znać "złośliwość rzeczy martwych". Tydzień wcześniej myślałem, że złapałem gumę, ale po dopompowaniu koła przejechałem całą wycieczkę bez problemów. Jeszcze w piątek sprawdzałem ciśnienie i było dobrze. W sobotę ledwo przejechałem dwa kilometry i flak, a na dodatek zerwana szprycha. Dopompowałem koło i udałem się na miejsce zbiórki, by tam zająć się naprawą. Dziury nie udało mi się zlokalizować, więc wymieniłem dętkę i ruszyliśmy w składzie trzyosobowym z Januszem i Krzyśkiem przywitać wiosnę nad Zalewem w Trzebieży.

Pamiątkowe zdjęcie i w drogę

DDR z Głębokiego do Pilchowa nie odśnieżona, na szczęście ruch niewielki, w zasadzie nikogo nie spotkaliśmy po drodze

Od Pilchowa do Tanowa zdecydowanie lepiej, choć jazda obok siebie nie jest możliwa

Miałem trochę obaw do jazdy po śniegu i lodzie, w odróżnieniu od moich towarzyszy podróży z kolcami w oponach, ale na szczęście dałem się przekonać, i widoki wynagrodziły trud jazdy w takim terenie.

Jest pierwsza oznaka wiosny, można usiąść na ziemi ;-)

W Drogoradzu 200-letni Dąb Szypułkowy został uzbrojony w instalację odgromową

W Trzebieży pozostałość po latach minionych, ulica WOP

Piękny wiosenny piasek na plaży w Trzebieży jest tak jasny, ze przypomina śnieg ;-)

W oddali na widnokręgu, dzięki wyjątkowej przejrzystości powietrza widać wiatraki w Wolinie, oddalonym o 21 km

Powrót podobną drogą w celu doskonalenia techniki poruszania się na śniegu i lodzie. Miałem ze trzy lekkie ustane uślizgi i jedno przyziemienie, ale kontrolowane, czyli w sumie nauka nie poszła w las.

A na koniec test sprawności opon z kolcami na plaży w Trzebieży

Do Pieńkuń na Schloß

Sobota, 16 marca 2013 | Komentarze 4

Przebyte 63.50 km, w czasie 03:43 h, średnio 17.09 km/h, maksymalnie 45.00 km/h, przy temp. 2.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Stobno Małe - Bobolin - Schwennenz - Lebehn - Krackow - Battinsthal - Penkun (pol. Pieńkuń) - Storkow - Nadrensee - Ladenthin (pol. Łodzięcino) - Warnik - Bobolin - Stobno Małe - Stobno - Przylep - Szczecin

Podczas piątkowej prezentacji Dookoła ( pół ) Irlandii umówilismy się na wypad rowerowy. Miejsce zbiórki tradycyjnie, Jezioro Słoneczne, kierunek nieznany. Na starcie pojawiło się czworo rowerzystów ale tylko trzy rowery. Ruszyliśmy w kierunku przejścia granicznego Bobolin - Schwennenz, a dalsze plany pojawiały się po drodze. Bardzo odpowiadało mi tempo wycieczki, naprawdę było fotograficzne, w odróżnieniu od koksowniczego na ostatnich wypadach. Słoneczko pięknie świeciło, temperatura lekko powyżej zera, żyć nie umierać czekając na wiosnę ;-)))

Niestety jakieś złe siły zniszczyły wiatę na naszym pierwszym popasie w tym kierunku. Na zdjęciu Inspektor Monter szacuje straty.

Miałem obawy co do przejezdności DDR w DDR po ostatnich opadach śniegu, ale niepotrzebnie. U Niemców Ordnung muss sein, ścieżki przejezdne w 100%.

Tomek coś tam foci w oddali

To ja zrobię wiosnę w bliska

Wyjaśnienie zagadki dla niewtajemniczonych, czworo rowerzystów na trzech rowerach

W Krackow pod Muzeum Samochodów, po popasie postanowiliśmy założyć zespół rozrywkowo-akrobatyczny

W drodze z Krackow do Battinsthal zaatakowały nas hordy wrzeszczących ptaszysk

W Pieńkuń podczas gdy pozostali uczestnicy wycieczki opracowywali plan powrotu...

... ja zająłem się uwiecznieniem Zamku Schloß-Museum Penkun

I mimo tego, że byłem tu już nie raz, dopiero teraz odkryłem zegar złoneczny, który wskazywał poprawną godzinę!

Powrót wzdłuż Autostrady A11, na zdjęciu ViaToll po niemiecku czyli Toll Collect

Popasik pomiędzy Nadrensee a Ladenthin

No i moje ulubione szpulki, nie mogę przejechać spokojnie bez zdjęcia

Za Łodzięcinem spotykamy pędzącego na przeciw nam Misiacza, który zawraca i dalej jedziemy razem.

Wracamy do miejsca startu. Widok na Wyspę Miłości na Jeziorze Słonecznym.

To była bardzo miła sobotnia wycieczka. Oby do wiosny!!!

Bielikiem do Aldika

Sobota, 9 marca 2013 | Komentarze 19

Przebyte 108.60 km, w czasie 05:23 h, średnio 20.17 km/h, maksymalnie 42.30 km/h, przy temp. 2.0 ºC

Szczecin - Górki Ustowskie - Ustowo - Kurów - Siadło Dolne - Siadło Górne - Moczyły - Kamieniec - Pargowo - Neurochlitz - Gartz - Vierraden - Schwedt (pol. Świecie nad Odrą) - Vierraden - Gartz - Mescherin - Staffelde - Neurochlitz - Rosówek - Kołbaskowo - Smętowice - Przecław - Szczecin

Monter rzucił na forum RS propozycję poturlania się w kierunku Gartz lub Schwedt, w zamian odwołanej wycieczki do Berlina. Ponieważ trasa była luźną propozycją Krzyśka, ułożyłem sobie w głowie plan wycieczki przez Szlak Bielika w okolice Gartz. Na starcie pojawił się także Piotrek {Peio], który też miał ułożony plan w swojej głowie, szybki asfaltowy wypad do Świecia nad Odrą, celem zakupu czekolady w Aldiku. Pomimo oporów udało mi się namówić resztę ekipy na przejazd Szlakiem Bielika, i powrót asfaltami. Niestety temperatura mocno się zbliżyła do zera, ale prawdziwym wrogiem był dzisiaj silny i zimny wiatr ze wschodu.

Kierując się z Siadła Górnego w stronę przejazdu pod autostradą pomyliłem drogę, i dojechaliśmy do płotu przy autostradzie. Powrót na właściwą drogę na przełaj przez las.

Droga została co nieco sponiewierana przez pojazdy leśników, na szczęście było sucho

Trochę tego zwieźli z lasu

Czas na wspólną fotkę, od lewej Krzysiek, Jacek, Arek i Piotrek

Za Pargowem spotykamy nie lubiących długo spać rowerzystów. Jarek, Jurek i Adrian już wracają z treningu.

Docieramy do celu

Okazuje się, że Piotrek mówiąc czekolada ma na myśli większe ilości tego smakołyku. Pewnie w poniedziałek będzie można go spotkać na jednym z targowisk, jak handluje niemieckimi słodkościami ;-)))

Ponieważ zimny wiatr mocno nam dokuczał, postanowiliśmy zrobić popas w cieplutkim wnętrzu Oder-Center, pomiędzy C&A i MediaMarkt.

Chyba nie jest to ogólnie praktykowane, bo jakoś tak dziwnie na nas spoglądali ;-)

Powrót dosyć szybki, za szybki jak dla mnie, więc zdjęć mało. Pozostałości po wieży w Vierraden

I jaz na kanale przed Gartz. Piotrek ustawiał aparat i nie zdążył dobiec.

Niestety pod koniec wycieczki przyplątała mi się jakaś kontuzja prawego kolana. Jedynym sposobem zmniejszenia bólu było wypięcie się z SPD i położenie piety na pedale. Poza tym wypad udany. Kolejna setka zaliczona.

Kategoria Wycieczka

Do śluzy na Randow szlakiem XIII wiecznych kościółków

Poniedziałek, 4 marca 2013 | Komentarze 35

Przebyte 63.00 km, w czasie 03:53 h, średnio 16.22 km/h, maksymalnie 41.30 km/h, przy temp. 8.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Małe Stobno - Bobolin - Schwennenz - Grambow (pol. Grębowo) - Ramin (pol. Rąbin) - Retzin (pol. Rzecin) - Śluza na Randow - Menkin - Löcknitz - Ramin - Grambow - Kościno - Dołuje - Mierzyn - Szczecin

Dzisiejsza wycieczka narodziła się bardzo spontanicznie. Jeden sms do Krzyśka [Montera] i jesteśmy umówieni w samo południe na Jeziorku Słonecznym. Cel wycieczki: śluza na rzece Randow, ta sama, na którą nie udało nam się trafić wracając z jednej z tegorocznych wycieczek. Błotko i grząski grunt gwarantowane. Żeby nie było za nudno dodajemy do planu wyprawy zwiedzanie wiejskich kościołów w drodze do śluzy.

Pierwszy kościół w Schwennenz widzieliśmy już kilkadziesiąt razy, fotka tylko z reporterskiego obowiązku w związku z tematem przewodnim wycieczki

To drzewko przed Grambow nawet na zimę nie straciło owoców. Ale w smaku podjeżdżają już winkiem ;-)

Kościół Ewangelicki w Grambow z XIII wieku. Na murach kościoła tabliczka z opisem w czterech językach, w tym po naszemu, a w zasadzie to po polskiemu. Treść tabliczki jest tutaj a informację można znaleźć także na stronie Architektura Sakralna Pomorza Zachodniego

Na cmentarzu znajduje się pomnik nagrobkowy A. E. Von Stechow († 1773), urna z piaskowca z płaskorzeźbą i herbem.

Kościół Ewangelicki w Ramin z XIII wieku. Jeden z najstarszych zachowanych na Pomorzu Przednim kościołów zbudowanych z ciosów granitowych. Opisany na stronie Evangelische Kirche in Mecklenburg-Vorpommern oraz Architektura Sakralna Pomorza Zachodniego

Kościół Ewangelicki w Retzin z XIII wieku. Wieża zachodnia z cegły z 1878 roku. Opisy jak poprzednio na stronie Evangelische Kirche in Mecklenburg-Vorpommern oraz Architektura Sakralna Pomorza Zachodniego

Na cegłach można odnaleźć akcenty szczecińskie

A na piorunochronie niemiecką dokładność ;-)

Koniec tego zwiedzania. Jedziemy w kierunku śluzy

Po przebrnięciu przez mocno rozmiękczone podłoże docieramy do celu

Dalej jakieś 200 metrów pieszo

I rowerkiem po błotku

Docieramy do Menkin. Kolejny kościół ewangelicki z XIII wieku. Niestety możemy podziwiać go tylko zza płotu. Z opisu na stronie Evangelische Kirche in Mecklenburg-Vorpommern wynika, że warto zwiedzić wnętrze tego kościoła, ale z kolei opis na Architektura Sakralna Pomorza Zachodniego sugeruje, że może być to bardzo trudne.

Kościół zamknięty, no to jedziemy zobaczyć ogród

A tu taka perełka

Starczy tego zwiedzania. W Löcknitz nabywamy w REWE izotoniki i po znalezieniu miejsca osłoniętego od wiatru robimy popas w ciepełku chylącego się już ku zachodowi słoneczka.

Wracamy "skrótami", żeby spalić izotoniki przed wjazdem do PL. Tutaj droga z Grambow w kierunku Kościna

Pamiątkowe zdjęcie na koniec i kolejnymi skrótami zmierzamy do domciu.

Całkiem fajna spontaniczna wycieczka. Miała być tylko śluza a zaliczyliśmy jeszcze kilka XIII wiecznych kościołków. Pogoda dopisała. W pewnym momencie było nawet 10ºC, ale pod koniec wycieczki temperatura spadłą do 2ºC. Wiatr mocno nie przeszkadzał a nawet czasem wiał elegancko w plecy.

Nowe Warpno przez Poddymin i drogę Dobieszczyn-Karszno w budowie

Niedziela, 3 marca 2013 | Komentarze 16

Przebyte 100.10 km, w czasie 04:46 h, średnio 21.00 km/h, maksymalnie 45.70 km/h, przy temp. 5.0 ºC

Szczecin - Głębokie - Pilchowo - Tanowo - Poddymin (Barnimowo) - Dobieszczyn - Karszno - Przedborze - Nowe Warpno - Przedborze - Karszno - Warnołęka - Brzózki - Trzebież - Uniemyśl - Niekłończyca - Dębostrów - Jasienica - Police - Skolwin - Stołczyn - Gocław - Golęcino - Szczecin

Lakoniczny wpis Montera na forum BS: Nowe Warpno, start 10:00 Głębokie, Zapraszam. No to jedziemy. Na początku w składzie trzyosobowym z Monterem i Peio, później przed Tanowem dołącza do nas Bielik. Celem jest Nowe Warpno przez drogę w budowie Dobieszczyn-Karszno. Po drodze drobna korekta i jedziemy zobaczyć Poddymin, osadę położona 900 m od drogi, która każdy na nas jeździł wielokrotnie. Nie wiem tylko w jakim celu tak się przyłożyłem wczoraj do wyczyszczenia roweru, dzisiaj wyglądał jeszcze gorzej niż przed myciem. Ale nic to, zarówno on, jak i jego posiadacz lubią się przejechać nie tylko po asfalcie ;-)

W Poddyminie przywitał nas Szarik

W tym miejscu rower zaczął swoje przestawanie bycia czyściutkim ;-)

Początek drogi Dobieszczyn-Karszno.

Cała droga ma około 12 kilometrów, pierwsze kilometry jedziemy po nowym asfalcie. Prawa strona jest gotowa, lewa w budowie.

Monter łapie gumę, my robimy popas i łapiemy oddech

Asfalt się kończy

Jak widać po wielkości wykopu, podbudowa drogi będzie solidna

Regulacja strumienia

Nagle wjeżdżamy na jakiś dziwny obszar, po prawej i po lewej stronie nie ma śladu śniegu, a nasza droga nie dość, że błotnista, to jeszcze mocno śliska

No i jesteśmy u celu podroży: Nowe Warpno

Czas lekko przeczyścić rower

Zrobić w końcu wspólną fotkę

Przy rybaku podobnym do tego z Ueckermünde

Po pożegnaniu z Bielikiem udajemy się na zwiedzanie i uwiecznianie piękna Nowego Warpna

Kierujemy się na jeszcze nie skończona świetną promenadę

Szachownice widywałem już wcześniej, ale planszę do Chińczyka na powietrzu widzę pierwszy raz

W oddali Altwarp

Wracamy inną drogą przez Trzebież i Police, mówią, że Szczecin nie jest wioską z tramwajami, a może jest ;-)

Po drodze napotykamy takie cudo

Trzeba więc zrobić wspólną fotkę

Bardzo fajna wycieczka, chociaż jak dla mnie trochę za wysokie tempo. No i mimo, że tego nie było w planach, zrobiłem pierwszą setkę w tym roku. A dzięki powrotowi przez nadodrzańskie dzielnice Szczecina są nowe plany na wycieczki.

Wszystkie zdjęcia

Ognisko nad Gunicą

Sobota, 2 marca 2013 | Komentarze 7

Przebyte 69.00 km, w czasie 03:49 h, średnio 18.08 km/h, maksymalnie 40.00 km/h, przy temp. 5.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Bobolin - Schwennenz - Grambow - Neu Grambow - Grenzdorf - Hohenfelde - J. Obersee - Blankensee - Pampow - Stolec - J. Stolsko - Dobieszczyn - Podbrzezie - rz. Gunica - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - Szczecin

Nie wiem jak Yogi to załatwił, ale parę dni temu wrzucił wpis na forum RS pt. "Wiosna Przyszła - Czas Jechać Na Ognicho" i ta wiosna naprawdę przyszła. Wyszło słoneczko i zrobiło się całkiem przyjemnie. Jedynie chłodny wiatr powodował, że temperatura odczuwalna była lekko niższa od rzeczywistej. I właśnie wiatr spowodował, że musieliśmy zmienić miejsce rozpalenia ogniska. Po drodze udało się nam także zaliczyć zwiedzanie pozostałości po spichlerzu w Grambow. W soboty wstęp wolny, ale wchodzi się na własne ryzyko.

Zbiórka nad Jeziorkiem Słonecznym, robię zbiorową fotkę i nagle BUM!

Pani z Opelka na blachach ZPL zaatakowała naszego Swinga "Filipinka". Huk był duży ale straty raczej niewielkie.

Po przekroczeniu granicy w Bobolinie tradycyjnie mały popas i dopieszczenie sprzętu

Następny postój: Dawny Spichlerz Grambow

No to zwiedzamy

Next Stop: Huśtawka w Grenzdorf

Okazuje się, że Druh Drużynowy ma także zdobytą Sprawność "Tarzana" ;-)

Ta brzozowa alejka jest piękna o każdej porze roku

Kolejny popas nad Jeziorem Obersee, przecież tempo miało być piknikowe ;-)

Przepiękna droga z Pampow do Stolca, (nie licząc bruku)

W Stolcu robimy zakupy Podwawelskiej w miejscowym GS'ie przemianowanym na sieć ABC

I jedziemy na zaplanowane ognisko nad Jeziorem Stolsko. Niestety duży wiatr spowodował konieczność znalezienia innego miejsca na ognisko. Robię fotki i spadamy.

Mieliśmy pojechać na ognisko na Głębokie, ale po drodze trafiło się fajne miejsce przed Tanowem nad Gunicą

Rach ciach i ognisko gotowe

Między innymi dzięki przygotowanemu w domu przez Ernira rozpalaczowi ognisk

Janusz chyba próbował podwędzić kiełbaskę Ani ;-)

Ale do kobiety z takim scyzorykiem lepiej nie fikać...

No i mimo przeciwności losu w końcu udało się poddać kiełbaski procesowi obróbki termicznej. Mniam.