avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jaszek z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 11351.14 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.39 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Jaszek.bikestats.pl
Widget Pogodowy
ScreenSaver Forecast by yr.no

Sierpień, 2012

Świnoujście - Anklam - Szczecin

Niedziela, 19 sierpnia 2012 | Komentarze 6

Przebyte 140.00 km, w czasie 06:40 h, średnio 21.00 km/h, maksymalnie 51.00 km/h, przy temp. 32.0 ºC

Świnoujście - Garz - Zirchow - Gorke - Paske - Usedom - Voßberg - Zecherin - Pinnow - Libnow - Relzow - Anklam - Neu Kosenow - Ducherow - Heidberg - Leopoldshagen - Monkebude - Grambin - Ueckermünde - Eggesin - Ahlbeck - Gegensee - Hintersee - Dobieszczyn - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - Szczecin

Parę lat już przeżyłem, ale ostatnio zdarza mi się robić różne rzeczy po raz pierwszy w życiu. Dzisiaj po raz pierwszy spałem na plaży nad morzem pod gołym niebem i pierwszy raz obserwowałem wschód słońca. Razem z Krzyśkiem [Monterem] i Piotrkiem [Bronikiem] zrealizowaliśmy plan, który zrodził się już jakiś czas temu i systematycznie był odkładany. Na miejsce noclegu wybraliśmy pas transgraniczny pomiędzy Polską a Niemcami na plaży w Świnoujściu. Noc była cieplutka, dzięki Jarkowi [Gadzikowi] nabyłem brezent, który posłużył za prześcieradło oraz nakrycie dla rowerów. Jedynym mankamentem była dyskoteka po Niemieckiej stronie, która katowała nas muzyką techno przez całą noc, aż do godziny ósmej rano. Rano po przebudzeniu o wschodzie słońca z rozgoryczeniem odkryłem, że ktoś postanowił buchnąć mi górną część lidlowej sakwy rowerowej. Nie byłaby to wielka tragedia, gdyby nie to, że był tam aparat fotograficzny, a w nim relacja z poprzedniego dnia, wszystkie wspólne zdjęcia robione ze statywu. No cóż, za brak czujności trzeba zapłacić...

Wschód słońca na plaży w Świnoujściu

I widok na nasze obozowisko

Na pasie granicznym znajdują się panele słoneczne, podążające za słońcem.

Po pamiątkowym zdjęciu na granicy...

... udaliśmy się na śniadanie do Baru Kopytko

Okazało się, że Krzysiek ma problem z oponą i wróci pociągiem

W powrotną drogę do Szczecina udaliśmy się zatem w trojkę, z Arturem i Bronikiem. Ponieważ upał był niemiłosierny, wyłączyliśmy zwiedzanie i zajęliśmy się jazdą z dosyć długimi przerwami na popas. Żeby było przyjemnie, trzeba było upolować jakiś fajny cień na przerwę za Libnow.

W Anklam tylko fotka z mostku i gnamy dalej

Zatrzymujemy się na drugi popas nad wodą w cieniu drzew w Ducherow

I kolejny na CPN'nie w Eggesin. Niemcy to bardzo dziwny kraj. Oprócz tego, że na stacji można kupić zimne piwko, to można je na miejscu wypić i na dodatek pojechać rowerkiem legalnie w dalszą drogę...

Króciutki popas w Hintersee

I docieramy do miejsca zbiórki, nad Jeziorem Głębokim.

Pomimo panującego upału i niemiłych przeżyć związanych z kradzieżą, to była bardzo fajna i pouczająca wycieczka. Część zdjęć podkradziona Bronikowi, dzięki :-)

Szczecin - Anklam - Świnoujście

Sobota, 18 sierpnia 2012 | Komentarze 10

Przebyte 152.00 km, w czasie 07:40 h, średnio 19.83 km/h, maksymalnie 49.00 km/h, przy temp. 25.0 ºC

Szczecin - Głębokie - Pilchowo - Tanowo - Dobieszczyn - Hintersee - Ludwigshof - Ahlbeck - Vogelsang - Bellin - Ueckermünde - Grambin - Monkebude - Leopoldshagen - Heidberg - Ducherow - Neu Kosenow - Anklam - Relzow - Libnow - Pinnow - Zecherin - Voßberg - Usedom - Paske - Stolpe - Dargen - Neverow - Zirchow - Garz - Kamminke - Paprotno - Świnoujście

Ten dzień obfitował w wycieczki zaproponowane przez rowerzystów na forum RS. Postanowiłem dołączyć do dwuetapowego wypadu dookoła Zalewu Szczecińskiego z noclegiem na plaży pod gołym niebem. To mój pierwszy wypad z sakwami, śpiworem i zaopatrzeniem na dwa dni. Rower znacząco przybrał na wadze. Za radą doświadczonego trapera Jarka (Gadzika) nabyłem droga kupna brezent, który miał posłużyć na plaży za schronienie. Wystartowaliśmy w pięcioosobowym zespole (Basia, Krzysiek, Piotrek, Andrzej i ja) z Głębokiego o 8:30. W Tanowie dołączył do nas Artur. Nie wszyscy mieli w planach nocleg na plaży, ale o tym później. Zrobiłem mnóstwo zdjęć po drodze, niestety z pewnych względów nie wszystkie mogę zaprezentować, brakuje tych robionych aparatem, zostały komórkowe.

Pierwszy krótki postój na wysokości Bartoszewa, coś tam obciera w Bronikowym rowerze

W Tanowie czeka na nas Artur, krótka odprawa i ruszamy w drogę w kierunku Hintersee. Na "ulubionej" przez wszystkich rowerzystów jasnej długiej prostej do Dobieszczyna prowadzenie obejmuje Andrzej jadący na kolarce, prędkość oscyluje wokół 30 km/h i odcinek ten mija jak z bicza strzelił ;-)

W Hintersee jedziemy nieznanym mi kawałkiem drogi, więc fotografuję nowe obiekty

Droga przez wioske jest w remoncie, a wykop jak u nas przy remoncie autostrady

W Ludwigshof nie sposób nie natknąć się na koniki

A to mój objuczony konik w pełnej krasie

Zabudowania a Ahlbeck

Skrzynka pocztowa różną ma postać

A na przeciwko jak w skansenie

Temperatura wzrasta z każdą chwilą. Za Ueckermünde krówki chowają się w cieniu drzew

Z okazji zmiany HR max na 170 wręczyliśmy Monterowi słynną saperkę. Pawulon miał zorganizować we własnym zakresie ;-)

Transformator w Ducherow

W Anklam był jakiś festyn w piwem, wurstami i wyścigami na wodzie

W Pinnow stuknął mi 4 tysiąc kilometrów w tym roku (udało mi się ten fakt zarejestrować)

Stare Miasto w Usedom

W Stolpe nadrabiamy kawałek drogi, żeby zobaczyć zamek

Kiedyś rycerze dosiadali rumaków, dzisiaj też dosiadają...

W Kaminke niektóre domki wyglądają bajecznie

Gdzieś chyba widziałem zdjęcie z tego zjazdu. Wszyscy mamy nadzieję, że kierownik wycieczki Monter zna drogę, i nie będziemy musieli zawracać pod górkę.

Ciąg dalszy wycieczki w relacji z dnia następnego.

Kategoria Wycieczka

Löcknitz - człowiek uczy się całe życie

Czwartek, 16 sierpnia 2012 | Komentarze 2

Przebyte 53.10 km, w czasie 02:38 h, średnio 20.16 km/h, maksymalnie 39.30 km/h, przy temp. 21.0 ºC

Szczecin - Przylep - Stobno - Bobolin - Schwennenz - Grambow - Ramin - Löcknitz - Linken - Lubieszyn -Dołuje - Skarbimierzyce - Mierzyn - Szczecin

Szybciutki wypad z Monterem do Löcknitz oddać butelki po izotonikach. Co prawda 'norweska' wspominała o deszczu pod koniec dnia, ale co tam.

Ileż to już razy jechaliśmy przez przejście graniczne Bobolin- Schwennenz?

Krzysiek dobrowadza łańcuch do czystości

Mam więc czas pstryknąć kilka zdjęć moją Nokią N8 i potrenować robienie zbliżeń

Co ciekawego jest na tym zdjęciu? Ano nic. Robię je w celach porównawczych.

Jadąc tą drogą trzy tygodnie temu wyglądało to jak na zdjęciu poniżej: relacja TUTAJ, No ale wiadomo, Ordnung muss sein

Na koniec mapka szlaku wokół jeziorka, szlak do sprawdzenia następnom razom...

A wracając do tytułu wycieczki, w drodze powrotnej nagle jakaś tajemnicza siła odebrała mi moc kręcenia korbą. I nie miało to związku z tym, ze 'norweska' się nie myliła i zaczęło padać. Krzysiek co chwile mi uciekał, i mogłem go dogonić tylko wtedy, gdy stanął i czekał na mnie. Kompletnie nie mogłem zrozumieć dlaczego tak się dzieje, przecież dystans był żaden. Dopiero przy Jeziorku Słonecznym odkryłem przyczynę nagłej utraty mocy - spadek ciśnienia w przednim kole. Dziurka była tak mikroskopijna, że dopiero w wannie się pokazała. Nie zdawałem sobie sprawy, że tak niewielki spadek ciśnienia może spowodować aż takie konsekwencje.

Kategoria Przejażdżka

Zaprojektuj i pojedź - Trzebież Szczeciński

Środa, 15 sierpnia 2012 | Komentarze 6

Przebyte 82.80 km, w czasie 04:39 h, średnio 17.81 km/h, maksymalnie 41.00 km/h, przy temp. 22.0 ºC

Szczecin - Głębokie - Żółtew - Bartoszewo - Tanowo - Turznica - Drogoradz - Trzebież Szczeciński - Jezioro Piaski - Podbrzezie - Tanowo - Pilchowo - Głębokie - Szczecin

W przeddzień wyjazdu zaproponowałem na forum RS wycieczkę realizowaną w systemie "Zaprojektuj i pojedź" czyli spotykamy się o 10:00 na Jeziorku Słonecznym i w zależności od liczby osób, możliwości, pogody, wiatru i chęci do pedałowania ustalamy trasę. Z takim miszmaszem skojarzył mi się Paprykarz szczeciński więc nadałem wpisowi taką nazwę kodową, co niektórzy blednie zinterpretowali, ze będziemy zajadać się tym lokalnym przysmakiem ;-).

Propozycji było kilka, po piętnastominutowej dyskusji ustaliliśmy: Trzebież Szczeciński. Teraz jeszcze pięć minut na ustalenie trasy, która pojedziemy, pamiątkowe zdjęcie uczestników i możemy ruszać.

Jedziemy w kierunku Tanowa Czerwonym Szlakiem od Głębokiego, ale najpierw sprawdzamy postępy prac na budowie Hali Sportowej.

Szybki przejazd przez las, po piaskach spowodował zwiększone zapotrzebowanie na płyny

Po zrobieniu zapasów żarełka i płynów w sklepie w Tanowie robimy popasik nad Gunicą. Wita nas Szarik, no a tam gdzie włochaty olbrzym, tam nie może zabraknąć...

Cała grupa pakuje kanapki w siebie,

A Basia, no przecież wiadomo

Po przekroczeniu Gunicy i minięciu szkółki leśnej skręcamy w prawo na drogę, którą zaproponował Ernir. Mówił, że jest to fajna ubita leśna ścieżka, i w gruncie rzeczy tak było...

...ale po dojechaniu do słynnej drogi leśnej nr 27 zapadła decyzja o zamianie trasy na bardziej ubitą

Przed Nową Jasienicą zrobiłem sobie samotnie skrót przez las, po drodze w pewnym momencie myślałem, ze trzeba będzie zawrócić, bo teren zrobił się mocno podmokły, ale się udało

mogłem więc zaczaić się z aparatem na nadjeżdżającą grupę

W Drogoradzu konie zdawały się wyglądać zwyczajnie

czego nie można powiedzieć o drzewach, takiego cudu jeszcze nie widziałem, połączenie przyrody z techniką czyli drzewo oplecione piorunochronem

Jeżeli zobaczysz taki widok jak poniżej czyli wagony i drewno, to znak, że dotarłeś do Trzebieży

Dworzec lata świetności ma już za sobą

Udało mi się uwiecznić na zdjęciu dwóch złomiarzy buszujących przy torach, łudząco podobnych do znanych mi rowerzystów

Tory z braku ruchu i opieki zarastają roślinnością

Padło pytanie, czy ktoś wie, co to za roślinka. Odpowiedź: zrób zdjęcie, na pewno Tunia będzie wiedziała. Zatem Tunia, wzywam Cie do tablicy ;-)

No i udało się, jesteśmy u celu podróży. Jak to mówią niektórzy, morze dla ubogich. Robimy długi popas na lody i moczenie w wodzie.

Powrót drogami leśnymi nr 14 i 18, zahaczając Jezioro Piaski

Kiedy Basia studiowała mapę, Beata i Marzena robiły chyba pojedynek na miny, prawie jak Syfon z Miętusem w Ferdydurke

Jeszcze tylko zdjęcie dostrzegalni przeciwpożarowej na Piaskowej Górze i pognaliśmy w dosyć żwawym tempie w stronę Szczecina

Bardzo fajna wycieczka w nieznane, przepraszam zawiedzionych brakiem Paprykarza, ale to miała być tylko metafora ;-)

A dlaczego Trzebież jest Szczeciński można poszukać w tym wpisie

Matka Ziemia

Poniedziałek, 13 sierpnia 2012 | Komentarze 3

Przebyte 10.80 km, w czasie 00:34 h, średnio 19.06 km/h, maksymalnie 42.00 km/h, przy temp. 20.0 ºC

Szczecin - Cmentarz Centralny - Szczecin

Jadąc przez Cmentarz Centralny natknąłem się na coś, czego wcześniej tu nie widziałem. Matka Ziemia - kopia rzeźby Ernsta Barlacha z 1921 roku.
Oryginał znajduje się od 1967 roku na cmentarzu Świętej Gertrudy w Gustrow.

Więcej informacji w Wikipedii: Rzeźba powstała na zamówienie szczecińskiego kupca działającego w branży drzewnej Richarda Biesela i na blogu Szczecin nie jest wioską z tramwajami

Cmentarz Centralny to bardzo ciekawe miejsce, Relacje z poprzedniej eskapady

Kategoria Przejażdżka

Meklemburgia-Pomorze Przednie czyli "Co się odwlecze, to nie uciecze", chociaż...

Sobota, 11 sierpnia 2012 | Komentarze 10

Przebyte 108.80 km, w czasie 05:55 h, średnio 18.39 km/h, maksymalnie 41.60 km/h, przy temp. 21.0 ºC

Greifswald - Kemnitz - Lanken - Loissin Bungalowsiedlung - Lubmin - Freesendorf - Freest - Kröslin - Karnin - Wolgast - Hohendorf - Zarnitz - Hohensee - Waschow - Lassan - Murchin - Anklam

Pod koniec czerwca Jewti napisał na forum RS Planujemy jednodniową wycieczkę rowerową po trasie Straslund-Greifswald-Wolgast-Peneemunde-Swinoujście. Od tamtej pory już trzy razy próbowaliśmy zrealizować plan, i za każdym razem kończyło się to fiaskiem. Wydawało mi się, że naszym przeciwnikiem była tylko pogoda, ale po tej wyprawie wydaje mi się, że mamy do czynienia z jakąś większą siłą. No bo jak można nazwać takie nagromadzenie zdarzeń, które miały nas zawrócić z wycieczki - coincidence?

Zaczęło się niewinnie, Ania złapała gumę, normalna rzecz na wycieczce rowerowej. Nie opóźniło to nam wyjazdu bo naprawa odbywała się podczas jazdy pociągiem. W Pasewalku mieliśmy przesiadkę i część grupy pojechała rozejrzeć się po mieście. No i kolejny incydent - Monter wraca z urwaną kierownicą. Pewnie wiele osób taka sytuacja zmusiła by do odwrotu, lecz nie dla takiego zahartowanego w boju chłopaka, coś tam odkręcił, coś przykręcił, poprawił gumą do żucia i w drogę. Ale usłyszeć od Mistrza Skrótów: dzisiaj poproszę tylko asfaltami - bezcenne.

W tym samym czasie Bronik pojechał się przebrać w jakieś ustronne miejsce. Tajemnicza siła wysłała mu sms'a z numerem do ambasady i stawką w roamingu, i gdy jadąc rowerem odczytywał wiadomość, usłyszał zza krzaka HALT! Skończyło się mandatem w wysokości 25€. Nie wiem, czy niemiecka policja zawsze jest taka zasadnicza, czy Piotrek miał pecha, bo w tym dniu były planowane w okolicy manifestacje neofaszystów i ich przeciwników, z związku z czym było mnóstwo policjantów w bojowym ekwipunku.

Po pewnym czasie, gdy sytuacja wydawała się ustabilizowana, jakiś rozpędzony niemiecki szoszon pojawił się na kursie kolizyjnym Bronika, ale dzięki refleksowi zakończyło się tylko na obtarciach lakieru. I już do końca wycieczka toczyła się powoli do celu, baaardzo powoli.

Trzeba będzie powtórzyć wycieczkę na tym kierunku bo widoki zapierają dech w piersi i warto się nimi nacieszyć.

VII Maraton MTB dookoła Jeziora Miedwie

Sobota, 4 sierpnia 2012 | Komentarze 11

Przebyte 57.90 km, w czasie 02:20 h, średnio 24.81 km/h, maksymalnie 41.40 km/h, przy temp. 22.0 ºC

Morzyczyn - Kunowo - Koszewko - Koszewo - Wierzbno - Grędziec - Okunica -
Ryszewo - Turze - Młyny - Giżyn - Dębina - Bielkowo- Jęczydół - Morzyczyn

No i stało się, nadszedł ten dzień. Po kilku objazdach i przygotowaniach nadszedł czas sprawdzenia się na trasie Maratonu. Kilka dni wcześniej odchudziłem o 2,5 kg rower, poprzez zdjęcie niepotrzebnych podczas Maratonu części. Zaopatrzony w koks pod postacią izotonika i batonika energetycznego stawiłem się na starcie. Moje założenie było takie: dojechać w pierwszej setce w swojej kategorii M4. Niestety postanowiłem skosztować na bufecie sernika, tak mocno reklamowanego przez znanych mi rowerzystów, tego sernika, którego zabrakło podczas oficjalnego objazdu, i dojechałem na 105 pozycji z czasem 02:20:15.01.
Ale nic, będzie co poprawiać za rok. Impreza była przygotowana znakomicie. Był to mój pierwszy występ z numerem startowym na rowerze.

Gotowy do drogi ;-)

Prezentacja zawodników w nowych koszulkach Szczecin na Rowerach. Trzeba przyznać, że Jarek wpasował się idealnie z kolorystyką swojej koszulki w resztę teamu.

Przygotowanie do startu grupy M2

Start kategorii M3

Ponieważ podczas Maratonu próbowałem się ścigać, to zdjęć z trasy nie ma. Po zakończeniu wyścigu w amfiteatrze odbył się mini koncert, dekoracja zwycięzców oraz losowanie nagród dla uczestników. Wszystkie te elementy przerywane były potężnymi opadami deszczu. Na szczęście organizatorzy w takich chwilach pozwalali schronić się pod dachem amfiteatru, wobec czego nie był ten deszcz taki straszny dla nas.

Pucharów do wręczenia była cała masa

Dekoracja kobiet w kategorii open

Dekoracja mężczyzn w kategorii open

Jak śpiewała Budka Suflera,
A po nocy przychodzi dzień,
A po burzy spokój...

Poniżej na podium Teresa z Morynia, zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii. Gratulacje!!! Aż wstyd się przyznawać, byłaś szybsza ode mnie.

Podczas losowania nagród szczęście uśmiechnęło się do mnie, i zostałem posiadaczem odkurzacza ufundowanego przez Domowe Przedszkole Kubusia Puchatka :-)

Kategoria Maraton Miedwie

Odchudzanie roweru do Maratonu dookoła Miedwia

Piątek, 3 sierpnia 2012 | Komentarze 8

Przebyte 0.40 km, w czasie h, średnio km/h, maksymalnie 0.00 km/h, przy temp. ºC

Garaż - Zakręt - Garaż

Dzisiejszy, baardzo krótki wypad miał na celu sprawdzenie, czy po odchudzeniu roweru dam radę jechać, czy może rower wyrwie mi się spod kontroli. Okazało się, że wszystko działa w porządeczku. Rower chudszy o 2,5 kg.

Rower zaczyna wyglądać tak, jak zaraz po zakupie.