avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jaszek z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 11351.14 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.39 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Jaszek.bikestats.pl
Widget Pogodowy
ScreenSaver Forecast by yr.no

Węgryujście wkoło

Niedziela, 16 czerwca 2013 | Komentarze 8

Przebyte 117.70 km, w czasie 06:45 h, średnio 17.44 km/h, maksymalnie 43.60 km/h, przy temp. 22.0 ºC

Szczecin - DB - Angermünde [pol. Węgryujście] - Altkünkendorf - Grumsin - J. Großer Schwarzsee - Groß Ziethen - Senftenhütte - Chorin - Niederfinow - Struwenberg - Amalienhof - Broichsdorf - Falkenberg - Schloßberg (76.6 m n.p.m.) - Bad Freinwalde - Gabow - Altglietzen - Hohenwutzen - Hohensaaten - Lunow - Lüdersdorf - Parstein - Neukünkendorf - Angermünde - DB - Szczecin

Już miałem planować jakiś wypad rowerowy na niedzielę, ale na szczęście zajrzałem na forum RS i zamiast organizować mogłem po prostu uczestniczyć. Tomek wrzucił propozycję pętelki z Angermünde, z dojazdem kolejowym. Ponieważ rok temu byłem na podobnej wycieczce, to przystałem z ochotą, bo bardzo mi przypadły do gustu okolice Węgryujścia. Podczas wycieczki okazało się, że oprócz miejsca startu i mety oraz zwiedzania podnośni w Niederfinow, była to całkiem inna trasa. Tomek wyznaczył trasę z uwzględnieniem szlaków gruntowych, co ja akurat bardzo lubię, a Wanda prowadziła nas po trasie jak po sznureczku.

Tomek szukał maków na sesję fotograficzną. Za Altkünkendorf trafiliśmy na duzy wysyp.

No to nie mogła się nie wydarzyć sesja ;-)

Kolejne ciekawe miejsce gdzieś w środku lasu. Zegar słoneczny idealnie pokazuje godzinę.

I kilka osobliwych kamieni.

No to czas na fotkę zbiorową

Dobiegające nas odgłosy mogły świadczyć o pobliskim torze motokrosowym, okazało się jednak, ze to żwirownia.

W Senftenhütte trafiliśmy na dużą wagę, i postanowiliśmy zważyć całą naszą ekipę. Wyszło dokładnie 1200 kilogramów.

Kolejna atrakcja to Chorin. Najpierw dworzec z wypożyczalnią rowerów i pojazdów rowerowopodobnych.

Było gorąco...

Chorin znane jest z klasztoru. Dzisiaj tylko rzuciliśmy okiem z zewnątrz.

Mama zawsze mówiła mi: "Kto sobie drogę skraca, ten do domu nie wraca". Dzisiaj skończyło się tylko na wtarganiu rowerka pod górę.

Za to niektórzy mieli wsparcie własnego Szerpy ;-)

Na górnym końcu rzeki jest podnośnia w Niederfinow.

Ponieważ podnośnię zwiedziłem dokładnie rok temu, dzisiaj tylko popasik, fiszbuła i piwko (jedno z droższych w NDR, 3,50 €)

Armia wschodnioniemiecka zawsze gotowa

Aż Jacek spadł z roweru z wrażenia ;-)

Po drodze do Bad cośtam cośtam zaliczamy wzgórze Schloßberg z wieża widokową. Wejście 2 €.

Widok na Bad Freinwalde

No to dojechaliśmy do "wód"

Zwiedzamy ogrody pałacowe

Wspólna fotka. Making-of.

Stałem przez chwilę i zastanawiałem się, co ma symbolizować ten pomnik. Zagadka rozwiązała się chwilę później, gdy wracaliśmy już wiedziałem.

Powrót szlakiem Odra-Nysa. Stan wody bardzo wysoki. Jeszcze nigdy nie widziałem takich rozlewisk.

Drogi techniczne pod wodą.

W tym momencie postanowiliśmy zdążyć na wcześniejszy pociąg, żeby nie czekać na dworcu przez dwie godziny. Tempo zrobiło się fotograficzne ++.

Udało się. Byliśmy na dworcu 6 minut przed odjazdem pociągu. Podziękowania za miło spędzoną niedzielę. Wszystkie fotki TUTAJ.