avatar Ten blog rowerowy prowadzi Jaszek z miasteczka Szczecin. Mam przejechane 11351.14 kilometrów w tym 0.00 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 17.39 km/h i się wcale nie chwalę.

baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl baton rowerowy bikestats.pl

Wykres roczny blog rowerowy Jaszek.bikestats.pl
Widget Pogodowy
ScreenSaver Forecast by yr.no

Krzywy Las zamiast wycieczki wzdłuż S3

Piątek, 25 maja 2012 | Komentarze 9

Przebyte 61.30 km, w czasie 03:44 h, średnio 16.42 km/h, maksymalnie 39.00 km/h, przy temp. 20.0 ºC

Stacja Lotos na S3 - Stare Brynki - Dębce - Żabnica - Mniszki - Gryfino - Mescherin - Pniewo - Bartkowo - Wirówek - Wirów - Wełtyń - Stare Brynki - Stacja Lotos na S3

Wracając wczoraj samochodem trasą S3 z Gorzowa widziałem pojawiające się i znikające po lewej i prawej stronie asfaltowe drogi techniczne. W głowie urodził się plan, żeby dojechać tymi dróżkami na przykład do Lipian. Planem zaraziłem Krzyśka [Montera] i o godzinie 10:00 byliśmy na Stacji Lotos (4 km S3). Podróż nie trwała długo, bo droga skończyła się już po jednym kilometrze. Brałem pod uwagę, że droga może prowadzić tylko do najbliższego zbiornika na wodę, i niestety czarny scenariusz się sprawdził. Spróbowaliśmy jeszcze drogi po drugiej stronie, w kierunku Szczecina, i efekt był taki sam. Chcąc nie chcąc opracowaliśmy plan B, wycieczka w stronę Odry i pętla wokół Jeziora Wełtyńskiego. Trasę postanowiliśmy poprowadzić znakowanymi szlakami pieszymi i rowerowymi, korzystając z mapy Okolice Szczecina (ExpressMap 1:75000). Najpierw Pieszy Czerwony Szlak Nadodrzański do Starych Brynek, potem Rowerowy Szlak Zielonej Odry do Pniewa i w końcu Pieszy Czarny Szlak Czepiński. Ogólnie oznaczenia szlaków wyglądają dosyć kiepsko, tak jakby zakończono ich konserwację za czasów PRL, ale posiłkując się mapą można się nimi poruszać. Natomiast ostatni Czarny Szlak idący zachodnim brzegiem Jeziora Wełtyńskiego zakończył swój bieg na bramie ośrodka wypoczynkowego i musieliśmy zrobić zwrot, szukając innej drogi czyli wariantu B dla wariantu B ;-)

Na starcie wycieczki Krzysiek nagle gdzieś przepadł, okazało się, ze namierzył na parkingu jakieś fajne autko

W związku z powyższym 'grupowe zdjęcie' spadło na dalszy plan

W Starych Brynkach zwiedziliśmy Neoromański Kościół ceglano-kamienny z XIX wieku, dzięki uprzejmości Pana, który samotnie przywraca mu blask już od wielu lat, efekty są zdumiewające. Na zewnątrz widać ubytki wojenne.

Droga w kierunku wsi Dębce

Widok na Odrę Wschodnią (Regalicę) w Żabnicy

Na moście do Mescherin praca wre, pewna znana szczecińska firma dwoi się i troi, żeby zdążyć na czas

Szybki posiłek nad Odrą, Skumbrie w Tomacie czy cuś

Widok na Mescherin

Przez chwilę mieliśmy pomysł dojechania po polskiej stronie Odry do Gartz, ale po dwóch kilometrach ścieżka zrobiła się bardzo wąska, a pokrzywy smagały już nie tylko po nogach, wiec odłożyliśmy ten kierunek do jesieni

Most na Regalicy w pełnej krasie

No i w końcu osiągamy tytułowy Krzywy Las, parę razy już o nim słyszałem i w końcu, przez przypadek jestem

Fotelik bujany będzie pasował :-)

Którędy dalej?

Niby kolory szlaków na nizinach nie mają nic wspólnego z trudnością (szczególnie osławiony czarny szlak), ale na tym, piachu było od groma.

Po zaginięciu Czarnego Szlaku Krzysiek próbował odnaleźć go jawnie...

... i z 'Tajniaka'

Ale widac było tylko Jezioro Wełtyńskie

W Wełtyniu posililiśmy się w miejscowym GS'ie Big Milkiem, i postanowiliśmy pojechać asfaltem do miejsca startu. Niestety wypuściłem Montera troszkę do przodu, no i stało się. Zobaczył skrót, i gnaliśmy znowu przez piaski, jeśli można użyć tego słowa do jazdy na największym przełożeniu od czasu do czasu prowadząc rower po plaży ;-)

Podsumowując, bardzo fajna wycieczka. 60 km a czułem jakbym przejechał ze 120.

Udział wzięli:

Kategoria Wycieczka

Arek | 08:09 poniedziałek, 2 września 2013 | linkuj Też próbowałem dojechać tymi wąskimi asfaltówkami. I też mi się nie udało.
Z tego miejsca, co w linku na południe, aby do Gryfina wrócić

dornfeld
| 18:36 sobota, 26 maja 2012 | linkuj Niezła jazda:)
Jaszek
| 13:39 sobota, 26 maja 2012 | linkuj @aaalalU: Pana wkładam raczej jest jego praca i poświęcony czas. Wspominał coś o bardzo zaradnym Proboszczu, pewnie on organizuje fundusze.
tunislawa
| 09:07 sobota, 26 maja 2012 | linkuj ale fajna wycieczka ! Od dawna już myślę o Wirówku, gdzie lubię się kąpać , o Bartkowie i Zórawiach ...ale czekam na ten cholerny most ! Dobrze ,że przecieracie szlaki ! :))))
mimoza15
| 08:30 sobota, 26 maja 2012 | linkuj Fajne są takie wycieczki "nie wiedzieć co jest za zakrętem".
Szkoda, że ja nie mam Montera na podorędziu , tylko samotnie jeżdżę, troszkę się cykam zapuszczać w nieznane.
13 maja ,wracając ze Stargardu , próbowałam przeprawić się przez most w Gryfinie ale mnie cieciu nie wpuścił i wracałam zatłoczoną 31, niestety nawet w niedziele pełno na niej aut
srk23
| 08:22 sobota, 26 maja 2012 | linkuj Ja słyszałem że były gięte nie na meble ale na stępki w łodziach, ale kto to wie. Jacku dzięki waszej wycieczce z Krzyśkiem to i ja mam pomysł na następną.
Jaszek
| 05:39 sobota, 26 maja 2012 | linkuj Historia wygięcia drzew nie do końca jest znana, słowo podobno występuje w niej bardzo często. Jest nawet wersja o uszkodzeniu przez czołgi w 1945 roku. Podobno zostały posadzone w 1934 roku, jest ich około 100 a nie jak podaje Wikipedia 300-400. A jeśli chodzi o okolice, to bardziej szczegółowo mówiąc rosną koło Gryfina.
Jurek57
| 21:18 piątek, 25 maja 2012 | linkuj Drzewa w Krzywym Lesie to nie wybryk natury ale zamierzona ingerencja człowieka.
Podobno "hodowano" je dla potrzeb stolarstwa.(gięte meble)
Gdzieś o ty czytałem i że rosną właśnie w okolicach Szczecina
pozdrawiam

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa apang